Naujienos

Įvyko LPĮA narių metinis susitikimas su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba

2021 05 12

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos nariai gegužės 12 d. susitiko su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau- VVTAT). Susitikimo metu buvo aptartos vartotojų teisių pažeidimų tendencijos, teisėkūros naujienos ir jų įgyvendinimas, galimi sprendimai.

VVTAT apžvelgė 2020 metų veiklą, jos rezultatus. Tarnyba atkreipė dėmesį, kad per praėjusius metus sumažėjo taikių sprendimų, tačiau išaugo nepagrįstų skundų skaičius, net 55 proc. vartotojų skundų buvo atmesti. Taip pat dėl karantino metu išaugusios elektroninės prekybos Tarnyba skyrė didesnį dėmesį jos stebėsenai. Pastebima, kad išaugo ginčų skaičius dėl prekių pristatymo terminų, grąžinimo, klaidinančios informacijos ir kt.

Susitikimo metu buvo pristatyti ir pagrindiniai šių metų prioritetai: alternatyvaus ginčų sprendimo tobulinimas, vartotojų švietimo koordinavimas, vartotojų apsaugos el. erdvėje stiprinimas, verslo priežiūros organizavimas skaitmeninėje rinkoje.

LPĮA nariams aktualiausia informacija buvo dėl nuo liepos 1 d. įsigaliojančios nuostatos per akcijas prekių kainose nurodyti ir ankstesnę jų kainą, kuri buvo taikoma per pastarąsias 30 dienų. VTTAT informavo, kad artimiausiu metu pateiks verslo atstovams naujojo teisės akto taikymo gaires.

LPĮA nariai džiaugėsi gegužės 1 d. įsigaliojusiomis Mažmeninės prekybos taisyklių pataisomis, pagal kurias grąžinant arba keičiant prekes, pakanka žodinio vartotojo prašymo, ir kurios prisidės prie administracinės naštos mažinimo.

LPĮA nariai pritarė, kad svarbu vartotojus šviesti ir konsultuoti, akcentuoti ne tik apie jų teises, tačiau ir pareigas.